Μάθημα : Σχολική χρονιά 2024-2025
Κωδικός : 9200464125
9200464125 - ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΡΑΜΑΝΗ
Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι η επανάληψη και η εμπέδωση
όλων αυτών που διδαχθήκαμε αυτή τη σχολική χρονιά.
Για να είναι πιο ευχάριστη αυτή η διαδικασία θα τη συνδυάσουμε
με παιχνίδια
και ευχάριστες δημιουργικές προτάσεις απασχόλησης!
Όταν έχεις ελεύθερο χρόνο μπορείς να σχοληθείς με όποια δραστηριότητα θέλεις!
Στόχοι της ενότητας είναι να θυμηθούμε και να ομαδοποιήσουμε:
- Λέξεις με "ευ" που ακούγονται σαν "εβ" ή σαν "εφ".
- Λέξεις με "αυ" που ακούγουνται σαν "αβ" ή σαν "αφ".
Στόχος της ενότητας είναι να θυμηθούμε την ανάλυση των αριθμών μέχρι το 50 σε Δεκάδες και Μονάδες.
Στόχοι της ενότητας είναι:
- Να διαβάσουμε και να θυμηθούμε λέξεις που έχουν "τσ".
- Να διαβάσουμε και να θυμηθούμε λέξεις που έχουν "τζ".
- Να επιλέγουμε το σωστό δίψηφο σύμφωνο, το οποίο ταιριαζει με τη λέξη που δείχνει η εικόνα.
Στόχοι της ενότητας είναι:
- Να θυμηθούμε την πράξη της πρόσθεσης και της αφαίρεσης.
- Να αντιληφθούμε πότε χρησιμοποιείται η καθεμιά.
- Να λύσουμε προβλήματα επιλέγοντας μια απο τις δύο πράξεις ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά των προβλημάτων.
Στόχος της ενότητας είναι να θυμηθούμε λέξεις που περιέχουν τα δίψηφα σύμφωνα μπ, ντ, γκ, γγ, τσ, τζ καθώς και το ευ και αυ.
Στόχοι της ενότητας είναι:
- Να θυμηθούμε τα σύμβολα > = <
- Να επιλέγουμε το σωστό σύβολο ανάλογα τους αριθμούς που μας δίνονται.
- Να εξασκηθούμε στην επίλυση προβλημάτων.
Στόχοι της ενότητας είναι:
- Να θυμηθούμε πότε οι λέξεις που τελειώνουν σε "ο" γράφονται με -ω-.
- Να θυμηθούμε πότε οι λέξεις που τελειώνουν σε "ο" γράφονται με -ο-.
- Να επιλέγουμε κάθε φορά το γράμμα "ο" ή "ω" που πρέπει να μπει στο τέλος της λέξης, ανάλογα με τη σημασία της.
Στόχοι της ενότητας είναι:
- Να θυμηθούμε πότε οι λέξεις που τελειώνουν σε "ι" γράφονται με -η-.
- Να θυμηθούμε πότε οι λέξεις που τελειώνουν σε "ι" γράφονται με -ι-.
- Να θυμηθούμε πότε οι λέξεις που τελειώνουν σε "ι" γράφονται με -οι-.
- Να επιλέγουμε κάθε φορά το γράμμα "η", "οι" ή "ι" που πρέπει να μπει στο τέλος της λέξης, ανάλογα με τη σημασία της.
Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές
- Μελέτη Περιβάλλοντος
- Γλώσσα
- Πληροφορική
Σκοπός: Βασικός σκοπός είναι ο αμβλύωπας μαθητής να γνωρίσει και να κατανοήσει τον κύκλο του νερού.
Οι επιμέρους διδακτικοί στόχοι για την εκπλήρωση του σκοπού αυτού είναι, ο μαθητής:
Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
- Να γνωρίσει τις καταστάσεις του νερού.
- Να κατανοήσει ότι το νερό μεταβάλλεται και έχει τρεις φυσικές καταστάσεις.
- Να κατανοήσει τα φαινόμενα του κύκλου του νερού και τη διαδοχή των φαινομένων αυτών.
- Να παρατηρεί και να ερμηνεύει φυσικά φαινόμενα μέσα από τα πειράματα, καθώς και να διατυπώνει διάφορες υποθέσεις τις οποίες να μπορεί να επαληθεύει.
- Να εξοικειωθεί με την εκτέλεση πειραμάτων, ώστε να κατανοήσει σε βάθος τον κύκλο του νερού.
Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:
- Να αποκτήσει θετική στάση απέναντι στο πείραμα ως μέθοδο έρευνας και μάθησης.
- Να αυξήσει την αυτό-εκτίμησή του μέσα από τη δημιουργία και διεξαγωγή των πειραμάτων.
- Να απολαύσει τη διαδικασία της μάθησης και να βιώσει αισθήματα ευχαρίστησης και διασκέδασης μέσα από τη χρήση ψηφιακών μέσων.
Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών:
- Να έρθει σε επαφή με πολυμεσικά εποπτικά μέσα (βίντεο και εικόνες) και να οπτικοποιήσει τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις, ώστε να τις κατανοήσει και να τις αφομοιώσει ευκολότερα.
- Να εξοικειωθεί περισσότερο με τις βασικές λειτουργίες του ποντικιού.
- Να εμπλακεί σε νέες διαδικασίες μάθησης και να έρθει σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες μέσω των ψηφιακών παιχνιδιών.
- Να αναπτύξει θετική στάση απέναντι στον Η/Υ ως μέσο άντλησης πληροφοριών
Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές
- Μελέτη Περιβάλλοντος
- Γλώσσα
- Πληροφορική
- Εικαστικά
- Αυτοεξυπηρέτηση
- Επικοινωνία
- Κοινωνικές δεξιότητες
Σκοπός: Βασικός σκοπός είναι ο μαθητής να αποκτήσει ισορροπημένες και υγιεινές διατροφικές συνήθειες και να κατανοήσει τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει το κάνει αυτό.
Οι επιμέρους διδακτικοί στόχοι για την εκπλήρωση του σκοπού είναι, ο μαθητής:
Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
- Να κατανοήσει τη σχέση που υπάρχει μεταξύ της παιδικής παχυσαρκίας και της υγιεινής διατροφής.
- Να αναγνωρίσει τη σημασία της διατροφής και των καθημερινών συνηθειών για τη διατήρηση ενός υγιούς σώματος.
- Να προβληματιστεί για τις δικές του κακές διατροφικές συνήθειες.
- Να γνωρίσει τη διατροφική πυραμίδα σύμφωνα με τα πρότυπα της μεσογειακής διατροφής και τις έξι βασικές ομάδες τροφών που περιέχει, κατανοώντας τη διατροφική τους αξία.
- Να μάθει ποιες τροφές πρέπει να τρώμε συχνά (υγιεινές) και ποιες σπάνια ή καθόλου (βλαβερές) και να τις ομαδοποιήσει.
- Να παρουσιάσει εναλλακτικές προτάσεις για ένα υγιεινό ημερήσιο πρόγραμμα των γευμάτων του.
Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:
- Να αποκτήσει θετική στάση σε θέματα σωστής διατροφής, βελτιώνοντας τις πρότερες συνήθειές του.
- Να καλλιεργήσει την παρατηρητικότητα, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του.
- Να αναπτύξει την ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας.
- Να βελτιώσει και να εμπλουτίσει τον προφορικό του λόγο σε σχέση με το θέμα της διατροφής.
- Να παρατηρεί, να περιγράφει, να συγκρίνει και να ταξινομεί με βάση ορισμένα γνωρίσματα.
Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών:
- Να έρθει σε επαφή με πολυμεσικά εποπτικά μέσα (βίντεο και εικόνες) και να τα αξιοποιήσει προκειμένου να οπτικοποιήσει τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις, ώστε να τις κατανοήσει και να τις αφομοιώσει ευκολότερα για να διεξάγει συμπεράσματα.
- Να εξοικειωθεί με τις βασικές λειτουργίες του ποντικιού.
- Να εμπλακεί σε νέες διαδικασίες μάθησης και να έρθει σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες μέσω των ψηφιακών παιχνιδιών.
- Να αναπτύξει θετική στάση απέναντι στον Η/Υ ως μέσο άντλησης πληροφοριών.
Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές
- Μαθηματικά
- Γλώσσα
- Μελέτη Περιβάλλοντος
- Πληροφορική
Σκοπός: Βασικός σκοπός είναι ο μαθητής να καταστεί ικανός να χρησιμοποιεί με ευχέρεια στην καθημερινή ζωή του τα νομίσματα και τα λεπτά μέχρι 10€ και τα χαρτονομίσματα των 5 και 10 ευρώ.
Οι επιμέρους διδακτικοί στόχοι για την εκπλήρωση του σκοπού είναι, ο μαθητής:
Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
- Να ονομάζει και να διαλέγει τα νομίσματα που του ζητούνται.
- Να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί λειτουργικά το βασικό λεξιλόγιο.
- Να αντιληφθεί με όσο το δυνατόν πιο βιωματικό τρόπο την αξία τους και να τα τοποθετεί σε σειρά ανάλογα με την αξία τους.
- Να ανταλλάσσει ένα κέρμα μεγάλης αξίας με άλλα μικρότερης αξίας δημιουργώντας ίσα σύνολα.
- Να μπορεί να συναλλάσσεται με κέρματα και χαρτονομίσματα (χωρίς ρέστα) εκτελώντας ταυτόχρονα και πράξεις με αριθμούς μέχρι το 10.
Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:
- Να αναπτύξει τη δημιουργική και κριτική του σκέψη.
- Να απολαύσει τη διαδικασία της μάθησης και να βιώσει αισθήματα ευχαρίστησης και διασκέδασης μέσα από τη χρήση ψηφιακών μέσων.
Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών:
- Να έρθει σε επαφή με πολυμεσικά εποπτικά μέσα (βίντεο και εικόνες) και να αξιοποιήσει το λογισμικό «Στρογγυλά με αξία» προκειμένου να οπτικοποιήσει τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις, ώστε να τις κατανοήσει και να τις αφομοιώσει ευκολότερα.
- Να εξοικειωθεί περισσότερο με τις βασικές λειτουργίες του ποντικιού.
- Να εμπλακεί σε νέες διαδικασίες μάθησης και να έρθει σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες μέσω των ψηφιακών παιχνιδιών.
- Να αναπτύξει θετική στάση απέναντι στον Η/Υ ως μέσο άντλησης πληροφοριών.
Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές
- Μαθηματικά
- Εικαστικά
- Γλώσσα
- Πληροφορική
Σκοπός: Βασικός σκοπός είναι ο μαθητής να μάθει τα βασικά γεωμετρικά σχήματα (τετράγωνο, κύκλος, τρίγωνο, ορθογώνιο παραλληλόγραμμο) και τα βασικά γεωμετρικά στερεά (κύβος, σφαίρα, πυραμίδα, ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο, κύλινδρος).
Οι επιμέρους διδακτικοί στόχοι για την εκπλήρωση του σκοπού είναι, ο μαθητής:
Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
- Να αναγνωρίζει και να ονομάζει σωστά τα βασικά γεωμετρικά σχήματα του τετραγώνου, του κύκλου, του ορθογωνίου και του τριγώνου.
- Να κατασκευάζει τα βασικά γεωμετρικά σχήματα.
- Να συσχετίζει σωστά τα γεωμετρικά σχήματα με αντικείμενα καθημερινής ζωής.
- Να αναγνωρίζει και να ονομάζει τα γεωμετρικά στερεά του κύβου, του ορθογώνιου παραλληλεπίπεδου, της σφαίρας, της πυραμίδας και του κυλίνδρου.
- Να συσχετίζει τα γεωμετρικά στερεά, που αναφέρθηκαν, με αντικείμενα καθημερινής ζωής.
- Να χρησιμοποιεί διάφορα σχήματα για να δημιουργεί κατασκευές που επιθυμεί.
Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:
- Να αποκτήσει θετική στάση γα το μάθημα των Μαθηματικών.
- Να καλλιεργήσει την παρατηρητικότητα, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του.
- Να μάθει να εντοπίζει και να επεξεργάζεται τις πληροφορίες, οι οποίες προέρχονται από διαφορετικές πηγές.
- Να παρατηρεί, να περιγράφει, να συγκρίνει και να ταξινομεί με βάση ορισμένα γνωρίσματα.
Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών:
- Να συνειδητοποιήσει την προστιθέμενη αξία των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία.
- Να αποκτήσει επιπλέον δεξιότητες και γνώσεις αναφορικά με τα λογισμικά που θα χρησιμοποιήσει.
- Να αναπτύξει θετική στάση απέναντι στον Η/Υ ως μέσο άντλησης πληροφοριών.
- Να έρθει σε επαφή με πολυμεσικά εποπτικά μέσα (βίντεο και εικόνες) και να τα αξιοποιήσει προκειμένου να οπτικοποιήσει τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις, ώστε να τις κατανοήσει και να τις αφομοιώσει ευκολότερα για να διεξάγει συμπεράσματα.
- Να εξοικειωθεί ακόμα περισσότερο με τις βασικές λειτουργίες του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -