Περιγραφή Μαθήματος

Μαθαίνοντας από τι αποτελείται ένα υπολογιστικό σύστημα.
Το μάθημα χωρίζεται σε ενότητες. Πρέπει να ξεκινήσετε από την 1η ενότητα και να ακολουθήσετε με τη σειρά όλες τις ενότητες για να ολοκληρωθεί το μάθημα.
Καλή αρχή.
Ο υπολογιστής περιλαμβάνει διάφορα ξεχωριστά τμήματα που συνδέονται και συνεργάζονται μεταξύ τους, ώστε να λειτουργούν ως σύνολο. Όλα τα τμήματα μαζί αποτελούν το Υλικό Μέρος ενός υπολογιστή. Γενικά, Υλικό Μέρος (Hardware) του υπολογιστή είναι τα μηχανικά και τα ηλεκτρονικά του μέρη, ότι δηλαδή μπορούμε να δούμε και να αγγίξουμε.
Όλα τα μέρη του υπολογιστή που μπορούμε να δούμε και να αγγίξουμε λέγονται Περιφερειακές Συσκευές.
Γύρισε τις κάρτες.
Αναγνωρίστε, παίζοντας ένα παιχνίδι, τις περιφερειακές συσκευές του υπολογιστή. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να γυρνάτε τις κάρτες για να μαθαίνετε το όνομα της συσκευής. Κάρτες - Flashcards
Μπορείς να δοκιμάσεις και την εμπειρία σου μέσα από την διασκεδαστική εφαρμογή Match the cards.
Επίσης, μέσα από το φωτόδεντρο μπορείς να χρησιμοποιήσεις μια Διαδραστική Εφαρμογή που στοχεύει στην εξοικείωση με το υλικό μέρος ενός προσωπικού υπολογιστή.
Ας λύσουμε ένα σταυρόλεξο... Προσπάθησε να το λύσεις και στο τέλος να δεις τις απαντήσεις. Μπορείς να κάνεις όσες προσπάθειες θέλεις. Το σταυρόλεξο κάθε φορά θα είναι διαφορετικό...
Φτιάξε το πάζλ και βρες ποια συσκευή απεικονίζεται.
Οι περιφερειακές συσκευές, δηλαδή οι συσκευές που συνδέονται με την Κεντρική Μονάδα, χωρίζονται σε συσκευές εισόδου, σε συσκευές εξόδου και συσκευές που είναι εισόδου/εξόδου.
Συσκευές εισόδου: Είναι οι συσκευές που στέλνουν δεδομένα προς την Κεντρική Μονάδα, όπως για παράδειγμα:
√ πληκτρολόγιο
√ ποντίκι
√ μικρόφωνο
√ κάμερα (webcamera)
√ σαρωτής
√ χειριστήριο
Συσκευές εξόδου: Είναι οι συσκευές που δέχονται δεδομένα από την Κεντρική Μονάδα, όπως για παράδειγμα:
√ οθόνη
√ εκτυπωτής
√ ηχεία
√ ακουστικά
Υπάρχουν και συσκευές εισόδου/εξόδου συγχρόνως, δηλαδή στέλνουν δεδομένα προς την Κεντρική Μονάδα και δέχονται δεδομένα από την Κεντρική Μονάδα. Για παράδειγμα
√ πολυμηχάνημα (εκτυπωτής και σαρωτής μαζί)
√ οθόνες αφής
√ usb stick
√ σκληρός δίσκος
Για να λύσεις το σταυρόλεξο, πάτησε εδώ.
Είσαι έτοιμος να παίξεις το παιχνίδι Gravity;
Τώρα είσαι έτοιμος να δοκιμάσεις τις γνώσεις σου; Αν ΝΑΙ, θα ήθελα να ξοδέψεις 10 λεπτά και να συμπληρώσεις το ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ.
Στη συνέχεια, μπορείς να συμπληρώσεις το αρχείο word "Δοκιμάζω τις γνώσεις μου στα Μέρη του Υπολογιστή.docx" που θα βρεις κάτω από τις Επιλογές Μαθήματος και Εργασίες, να το αποθηκεύσεις και να πατήσεις Υποβολή.
Κάθε υπολογιστής αποτελείται από δυο μέρη που συνεργάζονται μεταξύ τους: το Υλικό και το Λογισμικό. Πιο πάνω αναφερθήκαμε και θυμηθήκαμε το Υλικό μέρος του υπολογιστή. Σειρά έχει τώρα το Λογισμικό.
Σε αντίθεση με το Υλικό του υπολογιστή, το Λογισμικό δεν μπορούμε να το αγγίξουμε, είναι άυλο.
Το Λογισμικό που βρίσκουμε σε έναν υπολογιστή μπορούμε να το χωρίσουμε σε δυο μεγάλες κατηγορίες:
- Στο Λογισμικό Εφαρμογών και
- στο Λογισμικό Συστήματος ή αλλιώς Λειτουργικό Σύστημα (Operating System).
Σε αυτή την ενότητα θα θυμηθούμε το Λογισμικό Εφαρμογών.
Στην κατηγορία του Λογισμικού Εφαρμογών περιλαμβάνεται μια μεγάλη ποικιλία διαφορετικών προγραμμάτων, κατασκευασμένων με τέτοιο τρόπο, ώστε να εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες συμφωνά με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες μας. Ανάλογα με τη δραστηριότητα που θέλουμε να πραγματοποιήσουμε επιλέγουμε και το αντίστοιχο πρόγραμμα.
Μερικά παραδείγματα Λογισμικού Εφαρμογών είναι:
- Τα προγράμματα ζωγραφικής.
- Τα προγράμματα επεξεργασίας φωτογραφίας και εικόνων.
- Τα προγράμματα Επεξεργασίας Κειμένου.
- Τα προγράμματα παρουσίασης.
- Οι ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες όπως η Βικιπαίδεια.
- Τα προγράμματα που χρησιμοποιούμε για να αναζητήσουμε πληροφορίες στον παγκόσμιο ιστό, όπως το Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer, Chromium κ.ο.κ. και λέγονται φυλλομετρητές .(browsers).
- Προγραμματιστικά περιβάλλοντα, τα χρησιμοποιούμε για να δημιουργήσουμε άλλες εφαρμογές ή για να μάθουμε προγραμματισμό, όπως το Scratch.
- Τα παιχνίδια που παίζουμε.
- κ.α.
Λογισμικό Συστήματος: Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται όλα τα προγράμματα που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της λειτουργίας του υπολογιστή και τη δημιουργία και εκτέλεση των προγραμμάτων εφαρμογών. Το Λογισμικό της κατηγορίας αυτής είναι το Λειτουργικό Σύστημα (Operating System). Υπάρχουν πολλά και διαφορετικά Λειτουργικά Συστήματα. Μερικά από τα πιο διαδεδομένα είναι τα:
Το Λειτουργικό Σύστημα είναι απαραίτητο για τη λειτουργία του υπολογιστή. Όπως ένα λεωφορείο χρειάζεται συνέχεια τον οδηγό του, για να μεταφέρει τους επιβάτες του, έτσι και ο υπολογιστής χρειάζεται το Λειτουργικό Σύστημα, για να πραγματοποιήσει οποιαδήποτε εργασία. ‘Οπως ο μαέστρος μιας ορχήστρας διευθύνει τους μουσικούς της ορχήστρας του, για να παίξουν ως σύνολο τις παρτιτούρες τους, έτσι και το Λειτουργικό Σύστημα συντονίζει τη συνεργασία Υλικού-Προγραμμάτων, για να λειτουργούν μαζί αρμονικά. Χωρίς «μαέστρο» ο υπολογιστής δε θα μπορούσε να εκτελέσει τα προγράμματα που θέλουμε και δε θα παίρναμε αποτελέσματα.
Με λίγα λόγια, εάν δεν υπάρχει λειτουργικό σύστημα εγκατεστημένο σε έναν υπολογιστή τότε δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, είναι μια συσκευή που δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Εάν το Λογισμικό Εφαρμογών δεν ειναι εγκατεστημένο δεν επηρεάζει τη λειτουργία του υπολογιστή. Όταν αγοράζουμε έναν υπολογιστή συνήθως έρχεται με εγκατεστημένο το λειτουργικό σύστημα και εμείς προσθέτουμε στη συνέχεια όποιες άλλες εφαρμογές επιθυμούμε να χρησιμοποιήσουμε. Εάν δεν είναι εγκατεστημένο τότε πρέπει να έχουμε το λειτουργικό σύστημα σε ένα DVD (Digital Video Disc ή Digital Versatile Disc - Ψηφιακός Δίσκος Βίντεο ) ή USB φλασάκι για να το εγκαταστήσουμε εμείς εφόσον γνωρίζουμε πώς να το κάνουμε.
Ώρα για γνώση και διασκέδαση!
- Μαθαίνω το λογισμικό με παιχνίδι (learn the software)
- Γύρισμα καρτων (flash the cards)
- Ταίριασμα καρτών (match the cards)
Συνδύασε τις κομμένες λέξεις και βρες το κατάλληλο λογισμικό στο οποίο αναφέρεται η κάθε ερώτηση... (Πατήστε F5 για να ξαναπαίξετε με διαφορετικές προτάσεις)
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -