Μάθημα : Εισαγωγή στις αρχές της επιστήμης των Η/Υ (Β΄Λυκείου)

Κωδικός : 4752010239

Μάθημα

Στο πρώτο μέρος του μαθήματος καλύπτονται θέματα της Θεωρητικής Επιστήμης των Υπολογιστών δίνεται
βαρύτητα στα ακόλουθα:

  •  Έννοια του Προβλήματος
  • Από το πρόβλημα στον αλγόριθμο
  • Ανάπτυξη αλγορίθμων
  • Είδη και τεχνικές προγραμματισμού

Στο δεύτερο μέρος γίνεται επισκόπηση βασικών τομέων της Εφαρμοσμένης Επιστήμης των Υπολογιστών
(Λειτουργικά Συστήματα, Πληροφοριακά Συστήματα, Δίκτυα και Τεχνητή Νοημοσύνη).

Ενότητες

Ποιοι είναι οι βασικοί τομείς της Επιστήμης των Υπολογιστών;

Θεωρητική Επιστήμη των Υπολογιστών και

Εφαρμοσμένη Επιστήμη των Υπολογιστών

  • 2.1.1. Η έννοια του προβλήματος
  • 2.1.2. Κατηγορίες προβλημάτων
  • 2.1.3. Υπολογιστικά προβλήματα
  • 2.1.4. Διαδικασίες επίλυσης (υπολογιστικού) προβλήματος
  • 2.2.1 Αλγόριθμος
  • 2.2.2 Χαρακτηριστικά Αλγορίθμου
  • 2.2.3 Ανάλυση Αλγορίθμων, Θεωρία Υπολογισμού, Πολυπλοκότητα Αλγορίθμων, Υπολογισιμότητα Αλγορίθμων
  • 2.2.4 Βασικοί Τύποι Αλγορίθμων
  • 2.2.5 Αναπαράσταση Αλγορίθμων
  • 2.2.6 Δεδομένα και αναπαράσταση τους
  • 2.2.7 Εντολές και δομές αλγορίθμου

 

 

Η αστυνομία έχει συλλάβει δύο συνεργούς σε αδίκημα. Στον καθένα προτείνεται ο εξής συμβιβασμός:

  • Ομολόγησε και πρόδωσε τον συνεργάτη σου όσο αυτός δεν έχει ομολογήσει ακόμη. Αν συμβεί αυτό, εσύ θα
    αφεθείς ελεύθερος, ενώ ο συνεργός σου θα φυλακιστεί για 20 χρόνια.
  • Αν ομολογήσει και σε προδώσει αυτός, τότε θα αφεθεί αυτός ελεύθερος και θα φυλακιστείς εσύ για 20 χρόνια.
  • Αν ομολογήσετε και προδώσετε και οι δύο ταυτόχρονα, τότε θα φυλακιστείτε και οι δύο για 5 χρόνια ο καθένας.
  • Αν δεν ομολογήσει κανείς από τους δύο τότε, λόγω έλλειψης στοιχείων, θα καταδικαστείτε και οι δύο για
    ελαφρύτερα αδικήματα, σε 1 χρόνο ο καθένας.


Να γραφεί αλγόριθμος σε ψευδογλώσσα ο οποίος να διαβάζει αν ομολόγησαν ή όχι οι δύο συνεργοί ρωτώντας για
τον καθένα χωριστά και έπειτα να εμφανίζει τα χρόνια φυλακής που καταδικάστηκε ο καθένας.

ΘΕΜΑ 3ο (Επαναληπτικές εξετάσεις - Ιούλιος 2007)


Το κλασικό παιχνίδι «Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί» παίζεται με δύο παίκτες.
Σε κάθε γύρο του παιχνιδιού, ο κάθε παίκτης επιλέγει ένα από τα ΠΕΤΡΑ, ΨΑΛΙΔΙ, ΧΑΡΤΙ, και παρουσιάζει την επιλογή του ταυτόχρονα με τον αντίπαλό του. Η ΠΕΤΡΑ κερδίζει το ΨΑΛΙΔΙ, το ΨΑΛΙΔΙ το ΧΑΡΤΙ και το ΧΑΡΤΙ την ΠΕΤΡΑ. Σε περίπτωση που οι δύο παίκτες έχουν την ίδια επιλογή, ο γύρος λήγει ισόπαλος. Το παιχνίδι προχωράει με συνεχόμενους γύρους μέχρι ένας τουλάχιστον από τους παίκτες να αποχωρήσει. Νικητής αναδεικνύεται ο παίκτης με τις περισσότερες νίκες. Αν οι δύο παίκτες έχουν τον ίδιο αριθμό νικών, το παιχνίδι λήγει ισόπαλο.

Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος διαβάζει τα ονόματα των δύο παικτών και υλοποιεί το παραπάνω παιχνίδι ως εξής:


Α. Για κάθε γύρο του παιχνιδιού:

1. διαβάζει την επιλογή κάθε παίκτη, η οποία μπορεί να είναι μία από τις εξής: ΠΕΤΡΑ, ΨΑΛΙΔΙ, ΧΑΡΤΙ, ΤΕΛΟΣ. (Δεν απαιτείται έλεγχος εγκυρότητας τιμών.)
2. συγκρίνει τις επιλογές των παικτών και διαπιστώνει το νικητή του γύρου ή την ισοπαλία.


Β. Τερματίζει το παιχνίδι όταν ένας τουλάχιστον από τους δύο παίκτες επιλέξει ΤΕΛΟΣ.


Γ. Εμφανίζει το όνομα του νικητή ή, αν δεν υπάρχει νικητής, το μήνυμα «ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΛΗΞΕ ΙΣΟΠΑΛΟ».

  1. Να γραφεί αλγόριθμος που θα διαβάζει ένα ποσό σε ευρώ και θα το αναλύει σε χαρτονομίσματα των 20, 10 και 5 ευρώ. Στο τέλος θα εμφανίζει πόσα από κάθε τύπο χαρτονομισμάτων υπάρχουν στον αρχικό αλγόριθμο.
  2. Να γραφεί αλγόριθμος που θα διαβάζει το βαθμό ενός μαθητή σε 3 μαθήματα και θα υπολογίζει τα ακόλουθα δεδομένα και θα τα εμφανίζει: α) το μέσο όρο τους, β) τον τελικό βαθμό με συντελεστή 0.2 για τους δύο πρώτους και 0.6 για το τελευταίο, γ) την ποσοστιαία διαφορά του 2ου από τον 1ο τρόπο υπολογισμού. [ποσοστιαία διαφορά=(τελικό-αρχικό)/αρχικό*100]
  • Άσκηση 1
    Να πραγματοποιηθεί  πρόγραμμα ο οποίο θα δέχεται 200 τυχαία ονόματα και θα μετρά πόσες φορές (το πλήθος) εμφανίζεται το όνομα «Άννα» .
  • Άσκηση 2 
    Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται 150 τυχαίους αριθμούς και θα μετρά το άθροισμα των πολλαπλασίων του 5.
  • Άσκηση 3 
    Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται 100 τυχαίους αριθμούς και θα υπολογίζει το μέσο όρο των περιττών.
  • Άσκηση 4
    Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται 100 τυχαίους θετικούς αριθμούς και θα υπολογίζει τον μεγαλύτερο.

 

ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ 
Σε ένα διαγωνισμό μαγειρικής έλαβαν μέρος 10 άτομα. Κάθε ένας βαθμολογήθηκε από 3 κριτές με βαθμολογία από 1 μέχρι 100. Η τελική βαθμολογία προκύπτει ως το άθροισμα των τριών βαθμών. Να δημιουργηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται το όνομα του κάθε διαγωνιζόμενου και τους βαθμούς που έλαβε από κάθε κριτή και θα εμφανίζει:
                Α. Το πλήθος των διαγωνιζόμενων που είχαν συνολική βαθμολογία πάνω από 270.
                Β. Το μέσο όρο των διαγωνιζομένων.
                Γ. Το όνομα του νικητή. Θεωρήστε ότι δεν υπάρχει περίπτωση ισοβαθμίας.
  • Άσκηση 1
    Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται τυχαίους αριθμούς από το πληκτρολόγιο μέχρι το άθροισμά τους να ξεπεράσει το 500. Η έξοδος του προγράμματος θα είναι το πλήθος των αριθμών που διαβάστηκαν.
  • Άσκηση 2
    Διαβάζονται τα ονόματα και οι βαθμοί των μαθητών μια τάξης στο μάθημα της έκθεσης. Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει και θα εμφανίζει:
    Α. Το μέσο όρο των βαθμών.
    Β. Το όνομα του καλύτερου μαθητή.
    Γ. Το πλήθος των μαθητών με βαθμό πάνω από 16.
    Το πρόγραμμα θα τερματίζεται όταν δοθεί για όνομα μαθητή η λέξη «τέλος».

Δείτε το σχετικό έγγραφο

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -