Μάθημα : Mαθηματικά Α Γυμνασίου 2024-2025

Κωδικός : 3501030340

3501030340  -  ΒΑΡΒΑΡΑ ΜΑΚΡΗ

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Τρόπος διδασκαλίας

    Μικτή διδασκαλία

    Στοιχεία μαθήματος

    • Αριθμός Εκπαιδευόμενων: 30
    • Αριθμός Μαθημάτων: 1
    • Χρόνος Μαθήματος: 10
    • Χρόνος στο σπίτι: 5
    • Συνολικός χρόνος: 15

Ενότητες

    • να αντιστοιχίζω τους φυσικούς αριθμούς με σημεία του άξονα
    • να συγκρίνω φυσικούς αριθμούς
    • να στρογγυλοποιώ φυσικούς αριθμούς
  • Τι μαθαίνω

    1.2. Πρόσθεση - Αφαίρεση και Πολλαπλασιασμός φυσικών αριθμών

    • Προσθέτω, αφαιρώ και πολλαπλασιάζω φυσικούς αριθμούς
    • Γνωρίζω τις ιδιότητες των πράξεων και τις χρησιμοποιώ στον υπολογισμό της τιμής μιας παράστασης
    • Εκτελώ τις πράξεις σε μια αριθμητική παράσταση με την προβλεπόμενη προτεραιότητα
    • Κατανοώ την έννοια της δύναμης αν και διαβάζω δυνάμεις
    • Υπολογίζω δυνάμεις με μικρό εκθέτη και για τις δυνάμεις του 10 εφαρμόζω τις ισότητες: 10ν = 10 ... 0 (ν μηδενικά), 2 × 10ν = 20 ... 0 (ν μηδενικά) κ.λπ.
    • Εφαρμόζω την προτεραιότητα των πράξεων στον υπολογισμό παραστάσεων με δυνάμεις και παρενθέσεις
  •  
  • Τι μαθαίνω

1.4 Ευκλείδεια διαίρεση - Διαιρετότητα

    • Γνωρίζω την ταυτότητα της ευκλείδιας διαίρεσης
    • Υπολογίζω το πηλίκο και το υπόλοιπο της ευκλείδιας διαίρεσης δύο ακεραίων και γράφω την ισότητα αυτής
    • Κατανοώ ότι οι εκφράσεις: "Ο Δ είναι πολλαπλάσιο του δ", "Ο δ είναι διαιρέτης του Δ" και "Ο Δ διαιρείται με τον δ" είναι ισοδύναμες με την έκφραση: "Η ευκλείδεια διαίρεση του Δ με τον δ είναι τέλεια"
  • Τι μαθαίνω

1.5 Χαρακτήρες διαιρετότητας - Μ.Κ.Δ. - Ε.Κ.Π. - Ανάλυση αριθμού σε γινόμενο πρώτων παραγόντων.

    • Γνωρίζω ποιοι αριθμοί λέγονται πρώτοι και ποιοι σύνθετοι
    • Γνωρίζω και χρησιμοποιώ τα κριτήρια διαιρετότητας με το 2, το 4, το 5 και το 10 καθώς και με το 3 και το 9
    • Αναλύω δύο ή περισσότερους αριθμούς σε γινόμενο πρώτων παραγόντων και βρίσκω μ αυτόν τον τρόπο το Μ.Κ.Δ. και το Ε.Κ.Π. αυτών
  • Τι μαθαίνω

2.1 Η έννοια του κλάσματος

    • Κατανοώ την έννοια του κλάσματος μέσα από διαδικασίες χωρισμού του "όλου" σε μέρη
    • Κατανοώ την έννοια του κλάσματος μέσα από διαδικασία αναζήτησης σχέσης μεταξύ ομοειδών ποσοτήτων.
    • Υπολογίζω με τη μέθοδο αναγωγής στη μονάδα την τιμή ενός μέρους από το όλο.
    • Υπολογίζω την τιμή του όλου από την τιμή ενός μέρους του. 
    • Κατανοώ την έννοια των ισοδύναμων κλασμάτων.
    • Απλοποιώ τα κλάσματα.
    • Μετατρέπω κλάσματα σε ομώνυμα.
    • Χρησιμοποιώ τη "χιαστί ιδιότητα" για τον έλεγχο της ισοδυναμίας των κλασμάτων
  •  
    • Συγκρίνω κλάσματα.
    • Λύνω σχετικά προβλήματα.
  •  
  • Τι μαθαίνω

2.4 Πρόσθεση και Αφαίρεση κλασμάτων

    • Προσθέτω και αφαιρώ κλάσματα.
    • Λύνω σχετικά προβλήματα.
  • Τι μαθαίνω

2.5. Πολλαπλασιασμός κλασμάτων

    • Πολλαπλασιάζω κλάσματα.
    • Βρίσκω τον αντίστροφο ενός αριθμού.
    • Γνωρίζω τις ιδιότητες των πράξεων, τις διατυπώνω με τη βοήθεια των συμβόλων και τις χρησιμοποιώ στον υπολογισμό της τιμής μιας παράστασης.
  • Τι μαθαίνω

2.6. Διαίρεση κλασμάτων

    • Κάνω διαίρεση κλασμάτων.
  • Τι μαθαίνω

5.1   Ποσοστά

    • Κατανοώ την έννοια των ποσοστών και διαπιστώνω τη χρησιμότητα τους στις εφαρμογές
    • Γράφω ένα δεκαδικό κλάσμα ως ποσοστό και αντιστρόφως

5.2. Προβλήματα με ποσοστά

    • Λύνω προβλήματα με ποσοστά
    • Παριστάνω ποσοστά με διαγράμματα 

 

 

    • Γνωρίζω τα στοιχεία του τριγώνου
    • Γνωρίζω τα είδη των τριγώνων

Β.3.2. Άθροισμα γωνιών τριγώνου - Ιδιότητες ισοσκελούς τριγώνου

    • Γνωρίζω ότι το άθροισμα των γωνιών ενός τριγώνου είναι 180°
    • Γνωρίζω τις ιδιότητες του ισοσκελούς τριγώνου και του ισοπλεύρου τριγώνου
    •  
    • Γνωρίζω ποιο τετράπλευρο ονομάζεται παραλληλόγραμμο, ποιο ορθογώνιο, ποιο ρόμβος, ποιο τετράγωνο και ποιο τραπέζιο
    • Χαράσσω τα ύψη του παραλληλογράμμου και του τραπεζίου
    •  

Β.3.4. & Ιδιότητες τετραπλεύρων

    • Γνωρίζω τις ιδιότητες του παραλληλογράμμου, του ορθογωνίου, του ρόμβου και του ισοσκελούς τραπεζίου
    •  

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...