Μάθημα : ΙΣΤΟΡΙΑ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ - ΚΟΝΤΡΑ

Κωδικός : 2706015485

2706015485  -  ΤΑΤΙΑΝΗ ΠΑΠΑ

ΒΙΒΛΙΟ: Ιωάννη Κολιόπουλου, Κωνσταντίνου Σβολόπουλου, Ευάνθη Χατζηβασιλείου, Θεόδωρου Νημά, Χάριτος Σχολινάκη -Χελιώτη, Ιστορία του Νεότερου και του Σύγχρονου Κόσμου (από το 1815 έως σήμερα) Γ΄ Γενικού Λυκείου – Γενικής Παιδείας ΙΤΥΕ – ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ

Το βιβλίο της Ιστορίας σε ηλεκτρονική μορφή:  http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/5307/Istoria_G-Lykeiou_html-apli/

ΔΙΔΕΚΤΕΑ-ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

  • Εξεταστέα ύλη: https://blogs.sch.gr/mentekidis/2023/09/11/istoria-g-lykeioy-1-didaktea-yli-odigies-didaskalias-kai-tropos-exetasis-septemvrios-2023/

     

    Δείτε την εξεταστέα ύλη για το μάθημα της Ιστορίας στην απόφαση 89004/Δ2/1.8.2024 (ΦΕΚ 4545/Β΄/05-08-2024) του Υπουργείου Παιδείας [δείτε το ΦΕΚ εδώ]. Διαβάστε οδηγίες για την διδασκαλία του μαθήματος εδώ.

     

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄. Η ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΝ 19° ΑΙΩΝΑ (1815-1871)

    (Το εισαγωγικό σημείωμα δεν συμπεριλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη)

    3. Η Ελληνική Επανάσταση του 1821. Ένα μήνυμα ελευθερίας για την Ευρώπη
    Οι υποενότητες: Ο χαρακτήρας της Ελληνικής Επανάστασης. Οργάνωση και έκρηξη της επανάστασης. Η πολιτική συγκρότηση των Ελλήνων. Η έκβαση της Επανάστασης.
    4. Το ελληνικό κράτος και η εξέλιξη του (1830-1881)
    5. Το Ανατολικό Ζήτημα και ο Κριμαϊκός Πόλεμος.
    Η υποενότητα: Το «Ανατολικό Ζήτημα» ως ιστορικός όρος.
    6. Η Βιομηχανική Επανάσταση
    Η υποενότητα: Η Βιομηχανική Επανάσταση στην Αγγλία

     

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄. ΑΠΟ ΤΟΝ 19ο ΣΤΟΝ 20ό ΑΙΩΝΑ (1871-1914)

    (Το εισαγωγικό σημείωμα δεν συμπεριλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη)

    1. Η ακμή της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας
    3. Προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας
    Οι υποενότητες: Η κατάσταση στο ελληνικό κράτος κατά την πρώτη πεντηκονταετία του βίου του. Ο Χαρίλαος Τρικούπης και η εκσυγχρονιστική πολιτική του. Το Κίνημα στο Γουδή και ο Ελ. Βενιζέλος.
    4. Εθνικά κινήματα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη
    Οι τρεις πρώτες παράγραφοι της υποενότητας: Ο γεωγραφικός χώρος και τα ιστοριογραφικά στερεότυπα: «Οι εθνικές ιστοριογραφίες των λαών… τους «άλλους» και τους αντιπάλους».
    5. Οι Βαλκανικοί Πόλεμοι (1912-1913)
    Οι υποενότητες: Ο Α΄ Βαλκανικός πόλεμος. Ο Β΄ Βαλκανικός πόλεμος και η Συνθήκη του Βουκουρεστίου.

     

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄. Ο Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΕΣΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ
    Εισαγωγικό σημείωμα
    2. Η διεξαγωγή και η έκβαση του πολέμου (1914-1918)
    Οι υποενότητες: Ο πόλεμος γίνεται παγκόσμιος. Το μακεδονικό μέτωπο και το τέλος του πολέμου. Οι συνέπειες του πολέμου.
    3. Η Ελλάδα στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο
    4. Το Συνέδριο Ειρήνης των Παρισίων (1919-1920)
    5. Ο Μικρασιατικός Πόλεμος (1919-1922)
    6. Η Ρωσική Επανάσταση
    Οι υποενότητες: Η Οκτωβριανή Επανάσταση και η εγκαθίδρυση του κομμουνιστικού καθεστώτος. Η ίδρυση και η οργάνωση της ΕΣΣΔ.

     

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄. Η ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ

    (Το εισαγωγικό σημείωμα δεν συμπεριλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη)

    1. Η δεκαετία 1920-1930
    Η υποενότητα: Οι προκλήσεις κατά της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και του φιλελευθερισμού
    2. Εσωτερικές εξελίξεις στην Ελλάδα (1923-1930)
    Η υποενότητα: Προς την πολιτική σταθεροποίηση
    3. Η διεθνής οικονομική κρίση και οι συνέπειές της
    Η υποενότητα: Η εκδήλωση και οι συνέπειες της κρίσης (1929-1932)
    4. Η Ελλάδα στην κρίσιμη δεκαετία 1930-1940
    Η υποενότητα: Η πολιτική αστάθεια και η εγκαθίδρυση της δικτατορίας
    5. Ο υπόλοιπος κόσμος
    Η υποενότητα: Η οικονομική ανάκαμψη των ΗΠΑ και η ενίσχυση της διεθνούς θέσης τους.

     

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄. Ο Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
    Εισαγωγικό σημείωμα
    1. Προς νέα ένοπλη αναμέτρηση.
    Η υποενότητα: Η εισβολή στην Πολωνία και η έναρξη του πολέμου.
    3. Η συμμετοχή της Ελλάδας στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και η Εθνική Αντίσταση.
    4. Η συμμαχική αντεπίθεση και η ολοκληρωτική ήττα της ναζιστικής Γερμανίας – Η συνθηκολόγηση της Ιαπωνίας
    Η υποενότητα: Η παράδοση της Γερμανίας και της Ιαπωνίας.
    5. Τα εγκλήματα πολέμου κατά της Ανθρωπότητας – Το Ολοκαύτωμα.
    6. Ο ανταγωνισμός στο στρατόπεδο των νικητών.
    7. Οι συνθήκες Ειρήνης και η ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα.

    Η υποενότητα: Η Συνθήκη των Παρισίων και η τύχη των ελληνικών εθνικών διεκδικήσεων.

     

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄. Ο ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

    (Το εισαγωγικό σημείωμα δεν συμπεριλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη)

    1. Η μεταπολεμική οργάνωση της Διεθνούς Κοινωνίας – Η σύσταση και η λειτουργία του ΟΗΕ
    Η υποενότητα: Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ)
    2. Η έναρξη του Ψυχρού Πολέμου, οι επιπτώσεις του στην Ελλάδα και ο Εμφύλιος Πόλεμος

    Οι υποενότητες: Από το Σχέδιο Μάρσαλ στην ίδρυση του ΝΑΤΟ. Ο ελληνικός Εμφύλιος Πόλεμος

    5. Η πορεία προς την ευρωπαϊκή ενοποίηση: πραγματικότητες και προοπτικές

    Οι υποενότητες: Η σύσταση των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση

    6. Η Ελλάδα έως το 1974
    7. Η Ελλάδα της Μεταπολίτευσης και η ένταξη στην Ενωμένη Ευρώπη
    8. Το Κυπριακό Πρόβλημα

     

    Τρόπος εξέτασης του μαθήματος

    Απόφαση 104182/Δ2/29-08-2022 (ΦΕΚ 4678/Β΄/05-09-2022) του Υπουργείου Παιδείας

    [βρείτε το ΦΕΚ στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ Φλώρινας]

     

    Οι μαθητές/-ήτριες στην Γ΄ τάξη Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου εξετάζονται στο μάθημα της Ιστορίας σε τέσσερα (4) θέματα, καθένα από τα οποία βαθμολογείται συνολικά με είκοσι πέντε (25) μονάδες, ως εξής:

    Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει: α) ερωτήσεις «αντικειμενικού τύπου» (1.α), που βαθμολογούνται με δέκα (10) μονάδες β) εξήγηση, δύο (2) ή τριών (3), ιστορικών όρων/εννοιών (1.β), που βαθμολογείται με δεκαπέντε (15) μονάδες.

    Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο ερωτήσεις σύντομης απάντησης, αναπαραγωγής ιστορικών γνώσεων, (2.α.) και (2.β.) και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες.

    Το τρίτο και το τέταρτο θέμα περιλαμβάνουν από μία ερώτηση, καθεμία από τις οποίες βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες και αναλύεται σε δύο επιμέρους ερωτήσεις (3.α. και 3.β./4.α. και 4.β.), με τις οποίες ελέγχονται η ικανότητα των μαθητών/-τριών στη σύνθεση των ιστορικών γνώσεων και η κριτική προσέγγισή τους.

    Στο τρίτο και το τέταρτο θέμα χρησιμοποιούνται ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το οποίο δίνεται στους/στις μαθητές/-ήτριες φωτοτυπημένο. Το υλικό αυτό προέρχεται από ιστορικές μαρτυρίες-ιστορικές πηγές, αρχαιολογικές μελέτες, έργα τέχνης, φωτογραφίες, στατιστικούς πίνακες, δημοσιογραφικά άρθρα, χάρτες, διαγράμματα και, γενικότερα, από υλικό το οποίο αποτελεί ιστορικό τεκμήριο ή χρησιμοποιείται ως πηγή άντλησης πληροφοριών για την εξαγωγή ιστορικών συμπερασμάτων.

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να αξιολογήσουν και να αξιοποιήσουν το υλικό των ιστορικών μαρτυριών που τους δίνεται για επεξεργασία βάσει δεδομένων κριτηρίων, τα οποία μπορεί να αφορούν σε ανάλυση ή σύνθεση αιτίων ή συνθηκών, αποτίμηση της δράσης προσώπων, αξιολόγηση αποτελεσμάτων, συγκριτική προσέγγιση διαφορετικών απόψεων, καθώς και σε αποτίμηση της εγκυρότητας και αξιοπιστίας επιμέρους πληροφοριών. Οι απαντήσεις πρέπει να συνδυάζουν σε κάθε περίπτωση τις πληροφορίες που προκύπτουν από την κριτική επεξεργασία των ιστορικών μαρτυριών με τις γνώσεις που αποκτήθηκαν κατά τη διδασκαλία του μαθήματος.

    Η βαθμολογία κάθε ερώτησης των παραπάνω θεμάτων διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας της. Η βαθμολογία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται γραπτώς στους μαθητές/-ήτριες.

    To πρώτο και το τρίτο θέμα λαμβάνονται με κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας. Το δεύτερο και το τέταρτο θέμα ορίζονται από τους/τις διδάσκοντες/-ουσες το μάθημα. Προς αποφυγή επικαλύψεων τα θέματα που ορίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς θα πρέπει να επιλέγονται από ενότητες της εξεταστέας ύλης διαφορετικές εκείνων από τις οποίες προέρχονται το 1.β. και το τρίτο θέμα.

     

Ενότητες

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1. Ποια ήταν η κύρια σημασία της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 για την Ευρώπη;

  • α) Υπέδειξε το τέλος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
  • β) Έμπνευσε άλλα εθνικά απελευθερωτικά κινήματα.
  • γ) Οδήγησε σε έναν μεγάλο ευρωπαϊκό πόλεμο.
  • δ) Ενίσχυσε τη δύναμη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

2. Ποια οργάνωση έπαιξε βασικό ρόλο στην έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης;

  • α) Η Ελληνική Λίγκα
  • β) Η Φιλική Εταιρεία
  • γ) Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία
  • δ) Οι Οθωμανοί Γιανίτσαροι

3. Ποιος ήταν ένας κύριος στόχος της Ελληνικής Επανάστασης;

  • α) Να ενωθούν όλοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί
  • β) Να ιδρυθεί ένα κομμουνιστικό κράτος
  • γ) Να δημιουργηθεί ένα ανεξάρτητο ελληνικό έθνος
  • δ) Να κατακτηθεί η Οθωμανική Αυτοκρατορία

4. Ποιο από τα ακόλουθα ΔΕΝ ήταν χαρακτηριστικό του ελληνικού εθνικού κινήματος;

  • α) Μια επιθυμία για μια αντιπροσωπευτική κυβέρνηση
  • β) Μια απόρριψη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
  • γ) Μια σύνδεση με την αρχαία ελληνική κληρονομιά
  • δ) Μια επιθυμία να παραμείνει μέρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας

5. Ποιος ήταν ο Αλέξανδρος Υψηλάντης;

  • α) Ένας Ρώσος τσάρος
  • β) Ένας Τούρκος σουλτάνος
  • γ) Ένας Έλληνας επαναστατικός ηγέτης
  • δ) Ένας Βυζαντινός αυτοκράτορας

 

Επιπλέον ερωτήσεις

  • Ειδικά άτομα που συμμετείχαν (π.χ., Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Μάρκος Μπότσαρης)
  • Οι προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι επαναστάτες
  • Το αντίκτυπο της επανάστασης στην Ελλάδα και την Ευρώπη

 

Κουίζ Σωστού-Λάθους

  1. Η Φιλική Εταιρεία ήταν μια μυστική οργάνωση που είχε ως στόχο την απελευθέρωση της Ελλάδας από τον Οθωμανικό ζυγό.
  2. Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης ήταν ένας Ρώσος αξιωματικός που ηγήθηκε της Επανάστασης στην Πελοπόννησο.
  3. Η πρώτη μάχη της Επανάστασης έγινε στο Γαλάτσι.
  4. Ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε' υποστήριξε ενεργά την Επανάσταση.
  5. Ο Μάρκος Μπότσαρης ήταν ένας σημαντικός στρατηγός της Επανάστασης.
  6. Η Α' Εθνική Συνέλευση συγκλήθηκε στο Μεσολόγγι.
  7. Ο Ιωάννης Καποδίστριας ήταν ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας.
  8. Η Ναυμαχία του Ναβαρίνου ήταν μια νίκη για τους Οθωμανούς.
  9. Το Σούλι παραδόθηκε στους Τούρκους χωρίς αντίσταση.
  10. Η Ακρόπολη των Αθηνών καταλήφθηκε από τους Έλληνες στις αρχές της Επανάστασης.

Τα Συντάγματα της Ελλάδας | Και εγένετο Ελλάς | OPEN TV

Δείτε περισσότερα βίντεο εδώ: http://bit.ly/3sPG2uo

Τα Συντάγματα της Ελλάδας αναλύει λεπτομερώς ο Σπύρος Βλαχόπουλος, Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Νομικής Σχολής ΕΚΠΑ: https://www.youtube.com/watch?v=tG28E5ciKfM

 

 

 

 

 

 

Το Ανατολικό Ζήτημα

βίντεο: Γιατί το ανατολικό ζήτημα ξεκινάει από το 1208

https://www.youtube.com/watch?v=dpfIE-sYrZ8

 

Με βάση το σχολικό βιβλίο , κρίνετε αν οι παρακάτω προτάσεις είναι σωστές ή λάθος:

  1. Το Ανατολικό Ζήτημα ξεκίνησε με την άνοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
  2. Η παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας άρχισε τον 17ο αιώνα.
  3. Η αποτυχία της πολιορκίας της Βιέννης σηματοδότησε την αρχή του τέλους για την Οθωμανική Αυτοκρατορία στην Ευρώπη.
  4. Η Ρωσία και η Αυστρία ήταν οι κύριοι αντίπαλοι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας κατά τον 18ο και 19ο αιώνα.
  5. Η κατάληψη της Κρήτης από τους Οθωμανούς ήταν η αρχή της παρακμής τους.
  6. Η Γαλλική Επανάσταση δεν είχε καμία επίδραση στο Ανατολικό Ζήτημα.
  7. Η Συνθήκη της Αδριανούπολης αναγνώρισε την ανεξαρτησία της Ελλάδας.
  8. Η Βρετανία υποστήριξε πάντα τους Οθωμανούς Τούρκους.
  9. Το Ανατολικό Ζήτημα αφορούσε μόνο τις σχέσεις μεταξύ της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και της Ευρώπης.
  10. Η παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας οφειλόταν μόνο σε εσωτερικά προβλήματα.

Απαντήσεις:

  1. Λάθος. Το Ανατολικό Ζήτημα ξεκίνησε με την παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
  2. Σωστό.
  3. Σωστό.
  4. Σωστό.
  5. Λάθος. Ήταν η τελευταία μεγάλη επιτυχία των Οθωμανών.
  6. Λάθος. Η Γαλλική Επανάσταση και οι Ναπολεόντειοι Πόλεμοι επηρέασαν σημαντικά την περιοχή.
  7. Λάθος. Αναγνώρισε την αυτονομία της Σερβίας. Η Ελλάδα εξασφάλισε την ανεξαρτησία της λίγο αργότερα.
  8. Λάθος. Η Βρετανία άλλαξε συχνά συμμαχίες ανάλογα με τα συμφέροντά της.
  9. Λάθος. Αφορούσε τις διεθνείς σχέσεις στην περιοχή και τις επιδιώξεις των μεγάλων δυνάμεων.
  10. Λάθος. Εσωτερικά προβλήματα όπως οικονομικά και διοικητικά, σε συνδυασμό με εξωτερικές πιέσεις, οδήγησαν στην παρακμή.

Επιπλέον ερωτήσεις για ενδελεχή έλεγχο:

  • Ποιοι ήταν οι κύριοι παράγοντες που οδήγησαν στην παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας;
  • Ποιοι ήταν οι στόχοι των μεγάλων ευρωπαϊκών δυνάμεων στο Ανατολικό Ζήτημα;
  • Ποιες ήταν οι επιπτώσεις του Ανατολικού Ζητήματος για τους λαούς της περιοχής;

Σκοπός του κουίζ:

  • Να αξιολογηθεί η κατανόηση των μαθητών σχετικά με το ιστορικό πλαίσιο του Ανατολικού Ζητήματος.
  • Να ενθαρρυνθεί η ανάλυση των διεθνών σχέσεων και των γεωπολιτικών ανταγωνισμών.
  • Να συνδεθεί η θεωρία με συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα και προσωπικότητες.

Προσαρμογή:

Το κουίζ μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών και τον χρόνο που διατίθεται. Μπορούν να προστεθούν περισσότερες ερωτήσεις ή να εμβαθυνθούν σε συγκεκριμένα θέματα, όπως οι επιπτώσεις του Ανατολικού Ζητήματος στον Ελληνικό χώρο.

 

Η Βιομηχανική Επανάσταση

βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=M_sjlDbrGhU

Με βάση το σχολικό βιβλίο , κρίνετε αν οι παρακάτω προτάσεις είναι σωστές ή λάθος:

  1. Πριν τη Βιομηχανική Επανάσταση, η οικονομία της Ευρώπης βασίζονταν κυρίως στη γεωργία και τη χειροτεχνία.
  2. Η Αγγλία ήταν η πρώτη χώρα που βίωσε τη Βιομηχανική Επανάσταση λόγω της έλλειψης φυσικών πόρων.
  3. Η αντικατάσταση της ανθρώπινης εργασίας από μηχανές ήταν ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της Βιομηχανικής Επανάστασης.
  4. Η Βιομηχανική Επανάσταση οδήγησε σε μείωση του πληθυσμού της Ευρώπης.
  5. Η παιδική εργασία ήταν ένα κοινό φαινόμενο κατά τη διάρκεια της Βιομηχανικής Επανάστασης.
  6. Η κλωστοϋφαντουργία ήταν ο πρώτος τομέας που εκβιομηχανίστηκε στην Αγγλία.
  7. Η Βιομηχανική Επανάσταση δεν είχε σημαντικό αντίκτυπο στις σχέσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών.
  8. Η ατμομηχανή ήταν μια από τις πιο σημαντικές εφευρέσεις της Βιομηχανικής Επανάστασης.
  9. Οι συντεχνίες υποστήριζαν ένθερμα την ανάπτυξη της βιομηχανίας στην Αγγλία.
  10. Η Βιομηχανική Επανάσταση οδήγησε σε μια περίοδο οικονομικής στασιμότητας στην Ευρώπη.

Απαντήσεις:

  1. Σωστό.
  2. Λάθος. Η Αγγλία είχε άφθονους φυσικούς πόρους, όπως γαιάνθρακας, που διευκόλυναν τη βιομηχανική ανάπτυξη.
  3. Σωστό.
  4. Λάθος. Η Βιομηχανική Επανάσταση οδήγησε σε αύξηση του πληθυσμού.
  5. Σωστό.
  6. Σωστό.
  7. Λάθος. Η Βιομηχανική Επανάσταση άλλαξε δραματικά τις ισορροπίες δυνάμεων μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών και μεταξύ Ευρώπης και υπόλοιπου κόσμου.
  8. Σωστό.
  9. Λάθος. Οι συντεχνίες αντιτάσσονταν στην ανάπτυξη της βιομηχανίας.
  10. Λάθος. Η Βιομηχανική Επανάσταση οδήγησε σε εκρηκτική οικονομική ανάπτυξη.

Επιπλέον ερωτήσεις για ενδελεχή έλεγχο:

  • Ποια ήταν τα βασικά χαρακτηριστικά του εργοστασιακού συστήματος;
  • Ποιοι παράγοντες συνέβαλαν στην έναρξη της Βιομηχανικής Επανάστασης στην Αγγλία;
  • Ποιες ήταν οι κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της Βιομηχανικής Επανάστασης;

Σκοπός του κουίζ:

  • Να αξιολογηθεί η κατανόηση των μαθητών σχετικά με τα βασικά χαρακτηριστικά της Βιομηχανικής Επανάστασης.
  • Να ενθαρρυνθεί η κριτική σκέψη και η ανάλυση ιστορικών κειμένων.
  • Να συνδεθεί η θεωρία με συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα και προσωπικότητες.

Προσαρμογή:

Το κουίζ μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών και τον χρόνο που διατίθεται. Μπορούν να προστεθούν περισσότερες ερωτήσεις ή να εμβαθυνθούν σε συγκεκριμένα θέματα.

 

google gemini ai

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -