Μάθημα : ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 1.4 Η Ελληνική λαϊκή τέχνη
Κωδικός : 2706010199
2706010199 - ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΜΟΥΣΧΟΥΛΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος

Γνωριμία με τα χαρακτηριστικά , τους τομείς και τις μορφές της Ελληνικής λαικής τέχνης, καθώς και τη σημασία της.
-
Μαθησιακοί στόχοι
Στόχοι της ενότητας είναι να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες:
Τα χαρακτηριστικά και τους τομείς της ελληνικής λαϊκής τέχνης.
Τις μορφές με τις οποίες παρουσιάζεται , και τη σημασία της ελληνικής λαϊκής τέχνης.
Περιεχόμενο μαθήματος
α.Έννοια-κύρια χαρακτηριστικά.
Mε τον όρο «λαϊκή» τέχνη χαρακτηρίζουμε την τέχνη που άνθησε στην Eλλάδα τους δυο τελευταίους αιώνες της Τουρκοκρατίας.
Την περίοδο αυτή σημειώθηκε βελτίωση των συνθηκών ζωής των Ελλήνων,οικονομική ανάπτυξη και αναβίωση της Ελληνικής παιδείας.
Η ελληνική λαϊκή τέχνη έχει τις ρίζες της στο Βυζάντιο.
Επηρεάστηκε απο την τέχνη Ανατολής και δύσης.
Συγγενεύει με την τέχνη άλλων Βαλκανικών λαών.
Τα έργα της είναι δημιουργείες ανθρώπων που διδάχθηκαν την κάθε μορφή τέχνης απο έμπειρους τεχνίτες και οχι σε σχολές.
β.Τομείς της ελληνικής λαϊκής τέχνης.
Η Ελληνική λαϊκή τέχνη διακρίνεται σε δύο τομείς σε Εκκλησιαστική και σε κοσμική.
γ .Μορφές που παρουσιάζεται η ελληνική λαϊκή τέχνη.
Αρχιτεκτονική : Εκκλησίες,σπίτια,γεφύρια,βρύσες,μύλοι και άλλα κτισματα.
Ξυλογλυπτική-Μαρμαρογλυπτική-τεχνίτες της πέτρας.
Ζωγραφική : Σε αρχοντικά ή σε εκκλησίες.
Μεταλλοτεχνία-Αργυροχρυσοχοϊα: κατασκευή όπλων, καμπάνες, κοσμήματα,εκκλησιαστικά σκεύη,διακοσμητικά αντικείμενα.
Κεραμική: Πιθάρια ,κανάτια, και άλλα πήλινα σκεύη.
Υφαντική-κεντητική-κατασκευή φορεσιάς.
Η λαϊκή τέχνη αποτελεί σπουδαίο κεφάλαιο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Μέθοδοι διδασκαλίας
Βιωματική – Επικοινωνιακή Μέθοδος Διδασκαλίας
Η διδασκαλία συνδέεται με τα βιώματα των παιδιών και τις προσωπικές τους ανάγκες. Η ισότιμη επικοινωνία, ο διάλογος, η συλλογή πληροφοριών, η ανταλλαγή προβληματισμών και η συζήτηση θεμάτων καθιστούν τη διδασκαλία ζωντανή και η μάθηση γίνεται μία ενεργητική διαδικασία
Ομαδοσυνεργατική Μέθοδος Διδασκαλίας
Ο ομαδικός τρόπος εργασίας προωθεί την ανάπτυξη της κοινωνικής ταυτότητας του παιδιού και αποτελεί σημαντικό κίνητρο μάθησης, καθώς τα παιδιά εναλλάσσουν ρόλους και ευθύνες. Οι μαθητές χωρίζονται σε μικρές ομάδες εργασίας και δουλεύουν τα θέματά τους ομαδικά. Έτσι, τα παιδιά ενεργοποιούνται, μειώνεται η ανταγωνιστικότητα στο περιβάλλον της τάξης, ανταλλάσσουν εμπειρίες και συνεργάζονται δημιουργικά.
Διδάσκοντες
Μουσχούλης Ευστράτιος. ΠΕ 11.
Προτεινόμενα συγγράμματα
- ΛΑΙΚΗ ΤΕΧΝΗ-ΖΩΡΑ ΠΟΠΗ
-
Νεοελληνική Λαϊκή Τέχνη-Δημήτρης Σταμέλος
Αναγνωρίζουμε τις διάφορες μορφές Λαϊκής τέχνης όπως εμφανίζονται στην πόλη μας.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -