Μάθημα : Πληροφορική Γ΄ Γυμνασίου
Κωδικός : 2704022247
2704022247 - ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος

Στις μέρες μας ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή με Νέες Τεχολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.). Διαρκώς απαιτούμε πιο σύγχρονες υπολογιστικές μηχανές, με μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ. Αρκεί να σημειωθεί ότι η υπολογιστική ισχύς που έχει μια σύγχρονη παιχνιδομηχανή είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που είχαν οι πρώτοι υπολογιστές, οι οποίοι χρησιμοποιήθηκαν για διάφορες επιστημονικές ανακλύψεις, όπως για την αποστολή του πρώτου ανθρώπου στο φεγγάρι. Αποτελεί λοιπόν ζητούμενο της εποχής μας η αξιολόγηση των προσωπικών μας αναγκών στη χρήση των νέων Τ.Π.Ε., καθώς και η αποδοτικότερη αξιοποίηση των τεχνολογιών που έχουμε κάθε φορά στην διάθεσή μας. Η κατανόηση των διαχρονικών εννοιών της Πληροφορικής μπορεί να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.
Μέσα από τις έννοιες που διαπραγματεύεται το βιβλίο και το μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο επιδιώκεται ο εμπλουτισμός των γνώσεων των μαθητών σε διαχρονικά θέματα της Πληροφορικής. Παράλληλα με την αξιοποίηση των υπολογιστών του σχολικού εργαστηρίου (ως εργαλεία μάθησης και σκέψης) επιδιώκεται η διαμόρφωση μιας κριτικής στάσης απέναντι στην χρήση των νέων τεχνολογιών στην καθημερινή μας ζωή.
Τί είναι πρόγραμμα;
Τί είναι ευφυΐα και μπορεί ποτέ ένας υπολογιστής να είναι ευφυής;
Ένας διαγωνισμός ανάμεσα σε ένα “χαρτί υψηλής νοημοσύνης” κι έναν άνθρωπο. Σε αυτή την πάλη διαρκείας ανάμεσα στην ανθρωπότητα και την χαρτότητα το χαρτί διατηρεί ένα αήττητο σερί. Δεν έχει χάσει ποτέ ούτε ένα παιχνίδι τρίλιζα.
Το έξυπνο χαρτί μπορείτε να βρείτε εδώ.
Τεχνικοί Όροι
- Πρόγραμμα υπολογιστή.
- Γλώσσα προγραμματισμού.
- Τεχνητή νοημοσύνη.
- Προγραμματιστής.
- Περιφερειακές συσκευές.
Εισαγωγή στην ρομποτική.
Τι είναι ένα ρομπότ; Ποια είδη ρομπότ γνωρίζετε; Ποια είναι τα μέρη και ποια τα πεδία εφαρμογής ενός ρομπότ;
Τo πακέτο LEGO Mindstorms κατατάσσεται στα πιο διαδεδομένα εργαλεία για τη διδασκαλία της ρομποτικής και του προγραμματισμού. Το σχολείο μας διαθέτει 6 πακέτα LEGO®Education MINDSTORMS® EV3 Core Set. Τα 2 χρησιμοποιούνται για επίδειξη στα εργαστήρια της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας αντίστοιχα και τα 4 έχουν αντιστοιχιστεί στα 4 τμήματα της Γ Τάξης του Γυμνασίου.
Το βασικό πακέτο LEGO MINDSTORMS Education EV3 περιέχει το EV3 Intelligent Brick, το οποίο είναι ένας ισχυρός μικρός υπολογιστής που κάνει δυνατό τον έλεγχο κινητήρων και τη συλλογή δεδομένων από τους αισθητήρες.
Με το σετ παραλαμβάνεται:
- ένα κουτί αποθήκευσης,
- ο δίσκος διαλογής – ταξινόμησης,
- 3 κινητήρες (servoMotors),
- 5 αισθητήρες (Gyro, Color, Ultrasonic, Touch x2),
- 1 επαναφορτιζόμενη μπαταρία και καλώδια σύνδεσης.
Βασικό ρομπότ εκπαίδευσης ΚΛΑΡΚ
Ρομποτικός Βραχίονας
Βιο-μιμητικό ρομπότ (σκυλάκι)
Ταξινομητής χρωμάτων
Ας θυμηθούμε...
1) Πότε χρησιμοποιούμε την ρύθμιση rotations (περιστροφές), πότε την ρύθμιση degrees (μοίρες) και πότε την ρύθμιση seconds (δευτερόλεπτα);
2) Πως αλλάζουμε την κατεύθυνση της κίνησης (προς τα πίσω);
3) Τι σημαίνει για το ρομπότ αρνητική ταχύτητα; Ίδια και διαφορετική ταχύτητα στους δύο κινητήρες;
Στο παραδειγμα της εικόνας όταν "πιέζουμε" τον αισθητήρα το ρομπότ κινείται ευθεία και όταν τον αφήνουμε σταματάει.
Ας θυμηθούμε...
1) Πώς συνδέσαμε και τον δεύτερο αισθητήρα για να κάνουμε το ρομπότ να κινείται και προς τα πίσω;
2) Πως κάναμε το ρομπότ να στίβει δεξιά πατώντας τον έναν ασθητήρα και δεξιά πατώντας τον άλλο;
3) Τι αλλάξαμε στο "σταμάτημα" για να γίνει η κίνηση πιο ομαλή;
Συνδέουμε τον αισθητήρα υπερήχων.
Στο πλαίσιο αυτής της ενότητας εντάσσεται η πρόθεση μας να διοργανώσουμε μια "Ημερίδα Ρομποτικής" στο σχολείο όπου το κάθε τμήμα θα παρουσιάσει την δουλειά του στα υπόλοιπα τμήματα του σχολείου. Για τον σκοπό αυτό οι μαθητές θα σχεδιάσουν αφίσες, θα ετοιμάσουν βίντεο και παρουσιάσεις.
Στην ενότητα αυτή θα γνωρίσουμε διάφορα διαδραστικά εργαλεία που προσομοιώνουν ένα προγραμματιστικό περιβάλλον σχεδίασης απλών γεωμετρικών εικόνων.
- Ο σπειρογράφος: https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/714
- Σχηματική αλγοριθμική: https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/715?locale=el
- Σχεδίαση με απλές εντολές Logo: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/615#
- code.org
- Σκηνικό Καλλιτέχνης: https://studio.code.org/s/course4/lessons/3/levels/1
- Καλλιτέχνης Συναρτήσεις: https://studio.code.org/s/course4/lessons/12/levels/1
Ο φυσικός υπολογισμός περιλαμβάνει διαδραστικά συστήματα που μπορούν να αισθανθούν και να ανταποκριθούν στον κόσμο γύρω τους.
Μια από τις καλύτερες περιγραφές για το τι είναι το physical computing είναι η παρακάτω:
«Το Physical computing καλύπτει το σχεδιασμό και την υλοποίηση διαδραστικών αντικειμένων και εγκαταστάσεων και επιτρέπει στους μαθητές να αναπτύξουν συγκεκριμένα, απτά προϊόντα του πραγματικού κόσμου, τα οποία προκύπτουν από τη φαντασία των μαθητών»
Ο πρώτος αλγόριθμος για υπολογιστή δημιουργήθηκε το 1843 από την Άντα Λάβλεϊς η οποία θεωρείται η πρώτη γυναίκα προγραμματίστρια.
Η Άντα Λάβλεϊς συγκαταλέγεται στις είκοσι κορυφαίες γυναικείες προσωπικότητες που άλλαξαν τον κόσμο.
Βρείτε στους δυνδέσμους που ακολουθούν πληροφορίες για την ζωή της αλλά και όλα όσα συζητήθηκαν στην τάξη σχετικά με τα έμφυλα στερεότυπα.
Τι είναι τα... COMICS... ;
Με απλά λόγια, είναι εικονογραφημένες ιστορίες, δηλ. ιστορίες με εικόνες και λέξεις στη σειρά. Ο όρος “comics” μοιάζει ξενόφερτος. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα ακόμη αντιδάνειο. Προέρχεται από τη συντόμευση των λέξεων “comic stories” (οι ελληνικές λέξεις “κωμικές ιστορίες”) επειδή οι πρώτες ιστορίες ήταν κωμικού περιεχομένου.
Η τέχνη της αφήγησης μιας ιστορίας με εικόνες δεν είναι καινούργια. Αφού είδαμε την ιστορική εξέλιξη τους, ασχοληθήκαμε με τις κατηγορίες comic που υπάρχουν και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
Τέλος δημιουργήσαμε τα δικά μας comic με την βοήθεια του on-line εργαλείου Pixton.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -