Μάθημα : Τεχνολογία Α΄Γυμνασίου
Κωδικός : 2704021234
2704021234 - ΜΑΡΙΑ ΜΠΟΥΝΤΑ
Περιγραφή Μαθήματος

Το ΠΣ συνδέεται με τα «εργαστήρια δεξιοτήτων STEM», μέσω της διεπιστημονικής/δια- επιστημονικής προσέγγισης, και την ανακαλυπτική/διερευνητική μάθηση για την επίλυση πραγματικών αυθεντικών προβλημάτων, ενώ οι μαθητές/-τριες θα πρέπει να κατασκευάσουν τεχνουργήματα εμπλεκόμενοι/-ες με την τεχνολογία, εφαρμόζοντας έννοιες των επιστημών. Στο ΠΣ εισάγεται και η τέχνη (τέχνες), καθώς ανάμεσα στις επιστήμες και τις τέχνες εγκαθιδρύεται μια δυαδική σχέση, που βοηθά τους/τις μαθητές/-τριες να αναπτύξουν τη δημιουργική σκέψη για την κατασκευή αντίστοιχων τεχνουργημάτων, ενώ η σύνδεση της τεχνολογίας (μέσω της εκπαίδευσης STEAM) και της τέχνης θεωρείται ότι ενισχύει την αυτο- αποτελεσματικότητα των εκπαιδευόμενων, τη θετική τους στάση και το ενδιαφέρον τους για τις επιστήμες.
Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα απαιτούν την εμπλοκή των μαθητών/-τριών σε «πραγματικά προβλήματα» που σχετίζονται με το περιβάλλον, την οικονομία της τοπικής κοινωνίας κ.λπ., και με θέματα που σχετίζονται με την «υπεύθυνη έρευνα».
-
Περιεχόμενα - Θεματικά πεδία
Τα Θεματικά Πεδία είναι τα εξής:
1. Αναλογικός και Ψηφιακός Κόσμος, με Θεματικές Ενότητες τις εξής: α) Ηλεκτρολογία/Ηλεκτρονική και Τεχνολογίες Ψηφιακών Επικοινωνιών και β) Τέχνη, Ψηφιακές Τεχνολογίες και Δημιουργική Βιομηχανία.
2. Ενέργεια, με Θεματικές Ενότητες τις εξής: α) Τεχνο- λογίες Ενέργειας/Ροής και β) Τεχνολογίες Διατήρησης Ενέργειας.
3. Μηχατρονική/Ρομποτική, με Θεματικές Ενότητες τις εξής: α) Σχεδιασμός/Μηχανική/Κατασκευές και β) Μηχατρονικά Συστήματα στην Υγεία, το Διάστημα και τη Βιομηχανική Παραγωγή.
4. Φυσικός κόσμος και Τεχνολογία, με Θεματικές Ενότητες τις εξής: α) Τεχνολογίες Περιβάλλοντος και β) Τεχνολογίες Πρωτογενούς Παραγωγής - Μέθοδοι Παραγωγής, Μεταποίηση και Εφοδιαστική Αλυσίδα.Μαθησιακοί στόχοι
Οι μαθητές/-τριες:
- να συμμετέχουν σε αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης σχετικές με πραγματικά προβλήματα που χρειάζεται η ολιστική προσέγγιση της «εκπαίδευσης STEAM»
- μέσω της εμπλοκής τους στις δραστηριότητες ανακάλυψης/διερεύνησης να αντιλαμβάνονται τις διαστάσεις της υπεύθυνης έρευνας και να αποδέχονται τη διαφορετικότητα, ενώ οι λύσεις που θα προτείνονται θα είναι συμβατές με τις ιδιαιτερότητες της τοπικής κοινωνίας.
- να κατανοούν τη συμβολή της τεχνολογίας στην ανάπτυξη και υλοποίηση τεχνουργημάτων που εξυπηρετούν την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας και της χώρας μας.
Μέθοδοι διδασκαλίας
Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται είναι η μαθητοκεντρική, η μαιευτική και η ομαδοσυνεργατική. Οι μαθητές είναι στο επίκεντρο της διαδικασίας μάθησης, συμμετέχουν ενεργά στην κατανόηση και απόκτηση γνώσης, ενώ ο εκπαιδευτικός δημιουργεί το περιβάλλον, που υποστηρίζει τη μάθηση, δηλαδή, σχεδιάζει εκπαιδευτικές δραστηριότητες, έτσι ώστε να εκτελεστούν από ζευγάρια μαθητών ή μικρές διαδραστικές ομάδες. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να καθοδηγεί τους μαθητές να ανακαλύψουν την απαντήσεις μόνοι τους, μέσω ερωτημάτων, συζητήσεων και παραδειγμάτων.
Σε αυτές τις μεθόδους γίνεται προσπάθεια ενθάρρυνσης της αυτο-διερεύνησης, της κριτικής σκέψης και της διαχείρισης της γνώσης από τους μαθητές. Μέσω αυτών των προσεγγίσεων, οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες και ικανότητες που είναι σημαντικές για την αυτο-εκπαίδευσή τους και τη συνεχή ανάπτυξή τους ως μαθητές και ως άτομα.
Διδάσκοντες
Μπούντα Μαρία
Προτεινόμενα συγγράμματα
- Γλώσσας Ν., (2013). Τεχνολογία Α΄Γυμνασίου. Εκδόσεις, ΙΤΥΕ Διόφαντος
- Ψηφιακός εγχειρίδιο πληροφορικής: https://iep.edu.gr/images/IEP/didaktika_vivlia/pliroforiki/prostheto_psifiako_egcheiridio_pliroforikis_a_gimnasiou.pdf
Η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση χαρακτηρίζεται από την «ολοκλήρωση» της τεχνολογίας με τις φυσικές επιστήμες, τις επιστήμες υγείας, τη μηχανική, τους «υπολογισμούς, τη μηχανική των Η/Υ, την επιστήμη της πληροφορίας - τεχνολογία της πληροφορίας» αλλά και τις τέχνες και τις ανθρωπιστικές επιστήμες. Οι μαθητές/τριες είναι αυτοί/-ες που θα κληθούν τα επόμενα χρόνια να συμμετάσχουν στη διαμόρφωση της Τεχνολογίας, για αυτό θα πρέπει να είναι ενημερωμένοι/-ες σχετικά με την Επιστήμη, την Τεχνολογία και τις επιπτώσεις αυτής, αλλά και εφοδιασμένοι/-ες με τις δεξιότητες του 21ου αιώνα και τις «δεξιότητες STEM».
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -