Μάθημα : Εφαρμογές Πληροφορικής (Α' ΓΕΛ)
Κωδικός : 2051010176
2051010176 - ΜΑΡΙΑ ΚΡΟΜΜΥΔΑ
Περιγραφή Μαθήματος

Σύμφωνα με σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για το σχ. έτος 2020-21 η διδακτέα ύλη του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής της Α' ΓΕΛ περιλαμβάνει τα κεφάλαια 7, 9 (μόνο 9.3), 10, 11, 13, 14 (μόνο 14.2), 15, 16 του σχολικού βιβλίου «Εφαρμογές Πληροφορικής» (συγγραφείς: Γ. Πανσεληνάς, Ν. Αγγελιδάκης, Α. Μιχαηλίδη, Χ. Μπλάτσιος, Σ. Παπαδάκης, Γ. Παυλίδης, Ε. Τζαγκαράκης, Α. Τζωρμπατζάκης).
Στη συνέχεια παρατίθενται λίγα λόγια για τη στοχοθεσία των συγκεκριμένων ενοτήτων:
Θεματική Ενότητα 2, Κεφάλαιο 7
Η ενότητα αυτή έρχεται να επεκτείνει τις γνώσεις των μαθητών σε Logo-like περιβάλλοντα και να τους δώσει την ευκαιρία να γνωρίσουν και
άλλα μέσα από ενδεικτικές δραστηριότητες ανάπτυξης μικροεφαρμογών.
Θεματική Ενότητα 3, Κεφάλαιο 9 (μόνο 9.3), 10, 11
Η ενότητα αυτή έχει ως στόχο οι μαθητές να εμβαθύνουν στις υπηρεσίες του Διαδικτύου και τις Web 2.0 εφαρμογές, να αναγνωρίζουν κώδικα HTML, να μπορούν να τον επεξεργαστούν και να τον ενσωματώσουν σε Διαδικτυακές εφαρμογές.
Θεματική Ενότητα 4, Κεφάλαιο 13, 14 (μόνο 14.2), 15, 16
Η ενότητα αυτή έχει σκοπό να εισαγάγει τους μαθητές στη χρήση των εφαρμογών Νέφους που προσφέρονται στο Διαδίκτυο για τη δημιουργία - διαχείριση εγγράφων και τη συνεργασία από απόσταση. Στόχος είναι οι μαθητές να αποσαφηνίσουν τη λειτουργία του υπολογιστικού Νέφους και να πειραματιστούν με τις υπηρεσίες του. Επίσης στην ενότητα αυτή εισάγονται θέματα κοινωνικών δικτύων, πνευματικών δικαιωμάτων, ασφάλειας και προστασίας στο Διαδίκτυο. Προτείνεται οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με αντίστοιχες εφαρμογές, να γνωρίσουν τις επιπτώσεις από την κακή χρήση τους, να είναι σε θέση να διαχειριστούν ανάλογα ζητήματα και να τα αξιολογήσουν.
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Θεματική Ενότητα 2, Κεφάλαιο 7
Προγραμματισμός κινητών συσκευών με την υλοποίηση μικροεφαρμογών στο προγραμματιστικό περιβάλλον του App Inventor.
Θεματική Ενότητα 3, Κεφάλαιο 9 (μόνο 9.3), 10, 11
- Καταγραφή των υπηρεσιών web 2.0 πουπροσφέρει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
- Δημιουργία τεστ γνώσεων από τους/τις μαθητές/-ήτριες με το εργαλείο SurveyMonkey
- Ενσωμάτωση HTML κώδικα και επεξεργασία του
- Δημιουργία Ιστοσελίδων με HTML και CSS
Θεματική Ενότητα 4, Κεφάλαιο 13, 14 (μόνο 14.2), 15, 16
- Άνοιγμα λογαριασμού σε υπηρεσία cloud για αποθήκευση αρχείων
- Διαμοιρασμός αρχείου με συμμαθητές/-τριες
- Συνεργατική επεξεργασία αρχείων
- Συζήτηση και πρακτική για θέματα καλής συμπεριφοράς (netiquette) και ασφάλειας στο Διαδίκτυο
- Συζήτηση για θέματα πνευματικών δικαιωμάτων και τη διαχείρισή τους στο Διαδίκτυο. Πρακτική εφαρμογή με άδειες Creative Commons.
- Αξιολόγηση πληροφοριών από το Διαδίκτυο, ως προς την εγκυρότητά τους
Μαθησιακοί στόχοι
Ο/Η μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή να:
Θεματική Ενότητα 2, Κεφάλαιο 7
● διακρίνει λειτουργίες και απαιτήσεις μιας εφαρμογής
● αναπτύσσει λειτουργίες και απαιτήσεις μίας εφαρμογής
● αναπτύσσει μικροεφαρμογές με εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα
Θεματική Ενότητα 3, Κεφάλαιο 9 (μόνο 9.3), 10, 11
● αναφέρει εργαλεία web 2.0.
● αναφέρει τις υπηρεσίες του Διαδικτύου
● συγκρίνει τις προσφερόμενες διαδικτυακές υπηρεσίες
● ενσωματώνει και επεξεργάζεται κώδικα HTML σε Διαδικτυακές εφαρμογές
Θεματική Ενότητα 4, Κεφάλαιο 13, 14 (μόνο 14.2), 15, 16
● χρησιμοποιεί κάποια εφαρμογή Νέφους που προσφέρεται στο Διαδίκτυο
● δημιουργεί, επεξεργάζεται και διαχειρίζεται έγγραφα εργαζόμενος συνεργατικά με εφαρμογές Νέφους
● διακρίνει τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο, υιοθετεί πρακτικές για την αποφυγή τους, χρησιμοποιεί εφαρμογές για την προστασία - ασφάλεια ενός υπολογιστικού συστήματο
● αναγνωρίζει και κατονομάζει τις συνέπειες της πειρατείας του λογισμικού
Μέθοδοι διδασκαλίας
Η διδασκαλία του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής της Α' Γενικού Λυκείου μπορεί να γίνει αποτελεσματική με τη χρήση ενεργητικών εκπαιδευτικών τεχνικών και την αξιοποίηση αυθεντικών παραδειγμάτων από τον πραγματικό κόσμο.
Η διδακτική του μαθήματος βασίζεται στον κοινωνικό εποικοδομισμό και τις σύγχρονες θεωρήσεις για την «επεξεργασία των πληροφοριών». Στο πλαίσιο του μαθήματος ενισχύεται η διερευνητική προσέγγιση, η αυτενέργεια, η συνεργατική και βιωματική μάθηση, συνδυάζοντας θεωρητική κατάρτιση με πρακτική εξάσκηση.
1. Διερευνητική Μάθηση
- Στόχος: Οι μαθητές να ανακαλύπτουν έννοιες και λειτουργίες μέσω δραστηριοτήτων.
- Ενέργειες:
- Εκκίνηση κάθε μαθήματος με ερωτήσεις ή σενάρια προβληματισμού.
- Παροχή φύλλων εργασίας ή παραδειγμάτων που οι μαθητές καλούνται να δοκιμάσουν ή να υλοποιήσουν.
2. Μάθηση μέσω Project
- Στόχος: Ανάπτυξη συνεργασίας, κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων.
- Ενέργεια:
- Οι μαθητές εργάζονται σε μικρές ομάδες πάνω σε μεγαλύτερα project, π.χ. συνεργατική δημιουργία μιας ψηφιακής παρουσίασης, υλοποίηση ή επέκταση μιας εφαρμογής στο προγραμματιστικό περιβάλλον App Inventor, κατασκευή μιας ιστοσελίδας
Με τους προαναφερθέντες τρόπους, το μάθημα γίνεται πιο ελκυστικό, καλλιεργεί δεξιότητες του 21ου αιώνα και προετοιμάζει τους μαθητές για την καθημερινή χρήση της τεχνολογίας.
Διδάσκοντες
Μαρία Κρομμύδα (προσωπικό ιστολόγιο με χρήσιμο υλικό για το μάθημα)
Προτεινόμενα συγγράμματα
Σκοπός του κεφαλαίου είναι οι μαθητές να υλοποιήσουν στην πράξη ολοκληρωμένες εφαρμογές σε ένα σύγχρονο περιβάλλον προγραμματισμού.
Σκοπός του κεφαλαίου είναι οι μαθητές να κατανοήσουν την έννοια της HTML ως δομικού στοιχείου του Παγκόσμιου Ιστού.
Διδακτικοί στόχοι
Οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
√ να αναγνωρίζουν τη δομή ενός εγγράφου HTML και να επεξεργάζονται ετικέτες.
√ να ανακαλύψουν τα οφέλη του διαχωρισμού δομής και περιεχομένου ενός εγγράφου HTML από την εμφάνισή του.
√ να εφαρμόζουν στυλ εμφάνισης (CSS) σε έγγραφα HTML.
√ να ενσωματώνουν κώδικα HTML από ιστοσελίδες και να τον προσαρμόζουν.
Ύλη του σχολικού βιβλίου:
Σελ. 93 - 102
Έγγραφο με επιπλέον πληροφορίες για την ενότητα:
Μαθαίνοντας HTML με παραδείγματα
Πολυμεσικό αρχείο με video σχετικό με την ενότητα:
Σκοπός του υποκεφαλαίου είναι οι μαθητές να είναι σε θέση:
- να εξηγούν τις διαφορές μεταξύ παγκόσμιου ιστού Web 1.0 και παγκόσμιου ιστού Web 2.0.
- να αναφέρουν εργαλεία web 2.0.
- να προσδιορίζουν την έννοια του σημασιολογικού Ιστού.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -